روانشناسی نابهنجاری
تاثیر آموزش پیلاتس بر میزان افسردگی و عزت نفس معلمان مدارس

محمدباقر عسکرنیا؛ سیمین علمی؛ حسن شفاعی؛ تینا سلطان‌احمدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.22034/jmp.2024.454105.1106

چکیده
  هدف: اولویت بندی ارتقای سلامت روان معلمان در نظام آموزشی بسیار مهم است. در نتیجه، این مطالعه با هدف بررسی تأثیر دوره آموزشی پیلاتس بر بهزیستی روانشناختی و روانی معلمان مدارس، شامل جنبه‌هایی مانند افسردگی و عزت نفس است. روش: پژوهش حاضر با رویکرد نیمه تجربی انجام شد. این پژوهش شامل 60 معلم مقطع ابتدایی بود که به روش نمونه گیری در دسترس ...  بیشتر